سمعک یونیترون و مدل های آن
نوشته شده توسط : رومینا علامه

(بخشی از این فصل در ادامه با تفصیل بررسی میکند که چگونه اطلاعات واژگانی، انواع سمعک ساختار ساختمان را متاثر مینماید). متغییر سوم، روشی است که خود تجزیه گر بکار میگیرد، ما سه استراتژی عمومی که با حداقل تلاش همراه میباشد را مورد بحث قرار خواهیم داد:

Minimal Attachment  /  late closure  /  active gap filling

مطابق مدل garden path ، تجزیه گر تصمیمات سریع را درباره مؤلفه های ابهام لوکال میگیرد و سمعک همیشه تحلیلی را انتخاب میکند که مستلزم منابع محاسباتی کمتری میباشد. جملاتی با ساختارهایی که با استفاده از این استراتژی عمومی قابل پردازش نیستند منجر به garden path خواهند شد که بازیابی شان پرهزینه میباشد.

مدل garden path تنها مدل موجود برای نشان دادن اینکه مردم چگونه ساختار نحوی را تشکیل میدهند نمیباشد ولیکن موجب فراهم شدن یک واژه نامه مفیدی میشود که با آن پدیده های اساسی را توصیف میکند که منجر به این شده است که psycholinguist ها ، وجود یک تجزیه گر را به اثبات برسانند که مستقل از گرامر عمل مینماید. گرامر، آنالیزهای ساختاری تجزیه گر را محدود می کند (بعنوان مثال تجزیه گر، تجزیه ای را که تولید یک جمله غیر گرامری میکند را نخواهد ساخت). بهرحال، نه دارای ترجیهاتی درباره ابهامات ساختاری میباشد و نه حاوی اطلاعاتی درباره منابع مورد نیاز برای پردازش جملات خاص میباشد. گرامر بخشی از مهارت زبانی شنونده می باشد در حالیکه تجزیه گر، جزئی از عملکرد زبانی میباشد.

ترجیح تجزیه گر برای ساختارهای ساده

   تجزیه گر دارای یک ترجیح خیلی عمومی برای ساختارهای ساده میباشد. این ترجیح تجویز سمعک بطور متنوعی در مدل های پردازش جملات مختلف محصور شده است. در مدل garden path ، ساختارهای ساده بخاطر minimal attachment اولویت داده شده اند.





:: برچسب‌ها: سمعک ,سمعک ویدکس ,سمعک استارکی ,سمعک یونیترون ,سمعک زیمنس ,سمعک فوناک ,سمعک اتیکن ,سمعک اینترتون ,انواع سمعک ,خرید سمعک ,قیمت سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: